úterý 30. prosince 2014

Začít znovu

S každým novým rokem přijde zjištění, že něco nebylo tak, jak jsem chtěla. Logicky. Jenomže možná to je logické jenom proto, že moje cíle a předsevzetí jsou něco jiného, než vlastně chci. Protože proč by se pak dělo všechno to ostatní?  Proč by se přes ty zdánlivě špatné věci stávaly ty zázraky, které mi vždycky otevřou oči a já zjistím, co nového nebo hluboko zahrabaného ve mně je? 
Našla jsem svůj zápis ze ze 17. ledna (ještě stále tohoto roku), co jsem si napsala do diáře - chci být nějakým způsobem šťastná, nenadávat sprostě, vydělávat, být nezávislá, být volná, být milována, milovat, být sama pro sebe úspěšná a hlavně bezvýhradně oddaná Bohu...vlastně chci stále to samé, jenom mi tak trochu dochází, že k těmto většinou nedefinovatelným pocitům nedojdu svým seznamem předsevzetí - zhubnout na 58 kilo, mít vyznamenání, najít si dobrou brigádu, přečíst 50 knih...
To jsou totiž jen moje zkreslené představy o tom, že až tohle budu mít, tak...Ale ono nikdy nic. Jenom si to můžu odškrtnout malým tick, ale vždycky objevím to štěstí, svobodu, pravdu a něhu někde s ranní kávou v roztrhaných džínech v zapadlém parku na lavičce, knížkou v ruce a sluchátky v uších anebo v nejabsurdnějších situacích dne. 
Ono si to totiž nejde naordinovat. Ono to asi prostě chce nechat život plout trochu bez urputného řízení a umět přijímat to, co přišlo, umět být otevřený, ale zároveň znát své hranice. Život je cesta a my všichni se na ní občas trmácíme, občas poskakujeme, tancujeme, běžíme, bloudíme, bloumáme nebo okouníme.

beginagain.com

Teď je tu nový rok a opět moje touha začít znovu. A myslím, že zase jedním rokem poučena si jako první do nového diáře nebudu psát, že chci zhubnout a dokonce si ani nenapíšu, že chci udělat maturitu a dostat se na vysokou, protože věřím, že my všichni jsme dostali do vínku něco, co je naše nadání, naše vnitřní já, s kterým můžeme pracovat a pokud se snažíme opravdu snažíme, co jen můžeme a jsme si jistí, že jsme tomu všemu dali vše, co jen máme, tak je pak úplně jedno, čeho jsme podle konvencí světa nebo norem lidí dosáhli. 

A co teda chci v roce 2015?

  • pořád překvapovat (i sama sebe) jako doteď - nejen šílenými nápady, ale změny názorů a neustálými analýzami všeho a všech
  • hledat neustále něco nového, včetně masterplánu
  • malovat, protože je to ta neuklidňující věc na světě, ze které (někdy) vznikne krásná věc
  • číst mezi řádky 
  • číst básně, ať žije Bondy!
  • užívat si proces - nebažit tak po cíli jako po cestě, která je to nejvzácnější
  • tancovat se sluchátky v uších i mezi lidmaa užít si každej boží den 
  • psát a psát a pořád jenom psát, protože co je psáno, to je dáno
  • pochopit už konečně, že vždycky jsem vlastně sama, i když se snažím hledat jistoty ve věcech, lidech, pocitech druhých, tak nakonec zbudu jenom já, já samotná, se svým srdcem, svými rozhodnutími a svým svědomím a je to tak dobře!


A teď když to zpětně pročítám svůj deník 2014, tak samozřejmě narážím na ty hrůzy a smutný věci tohoto roku, ale těch lepších je víc! A tak se rozhodně musím podělit o to nejlepší z roku 2014: 


Nejlepší filmy, co jsem letos viděla
  • Mommy
  • Fair play
  • Chlapectví
  • Mafie vraždí jenom v létě
  • Lásky čas
  • a včera také na poslední chvíli Begin Again
Nejlepší divadelní zážitky
  • Labutí jezero ve Státní opeře 
  • MCHS od divadelního souboru KÁŤAjeBÁRAjeSKÁLA
Nejlepší akce 
  • Mezinárodní filmový festival KV (a Jaggermaister v deset ráno)
  • Koncert Republic of Two
  • Koncert Zrní 2x!!
  • Wolkrův Prostějov a moje objevená láska k poezii!
Nejlepší písničky a kapely 
  • Troye Sivan - Happy Little Pill 
  • všechno od  The Neighbourhoods
  • Jana Kirschner a Korben Dallas - Spolu
  • Jessie Ware - Say You Love Me
  • OneRepublic- Love Runs Out
  • Active Child - Silouhette
  • Angus and Julia Stone a jejich nové album
Nejlepší knížky, co jsem letos přečetla
  • Hannah Kent - Agnes
  • Milan Kundera - Nesnesitelná lehkost bytí
  • Jean-Michel Guenassia -Klub nenapravitelných optimistů
  • Barbora Šťastná - Šťastná kniha
  • Petra Soukupová - Marta v roce vetřelce
  • Paolo Giordano - Osamělost prvočísel
  • Jojo Moyes - Než jsem tě poznala
  • Jan Novák - Zatím dobrý
  • Kateřina Tučková - Žítkovské bohyně
  • Teodora Žurková - Dubnování
Největší prozření 
  • Španělsko- Costa Brava a poznání toho, co je žít právě v té vteřině, která právě je a umět si jí pořádně užít, tancovat, vypadat sexy, usmívat se téměř pořád
  • Tábory s dětmi - člověk, i když sám zažívá strašné věci a připadá si na dně, tak může být užitečný a pomoci těm, kteří to potřebují nejvíce a sám si tak připadat na živu a k něčemu!
  • Umístění mezi deseti v republice v literární soutěži a moje rozhodnutí nikdy nepřestat psát
  • Poema v Berouně a moje rozhodnutí nikdy nepřestat být sama sebou
  • A samozřejmě také založení tohoto blogu, druhého mu bude půl roku!! ♥ díky, že čtete!

♥KRÁSNÝ NOVÝ ROK VÁM VŠEM!♥









PS: Dlouhý to bylo, co? 
PSS: Bude hůř...
PSSS: Kecám...
PSSSS: Nejspíš...♥

Žádné komentáře:

Okomentovat