sobota 11. dubna 2015

Zlatá šedesátá!

Když se někde v anketách nebo kdesi ptají lidí, ve které době by chtěli žít, tak většinou řeknou První republika nebo nějaké jiné sofistikované období, kdy se všechno zdálo jako idyla. Kdyby ovšem bylo na mně, tak bych se s největší radostí přesunula do 60. let. Když pominu politický kontext, který v té době zrovna asi pominou moc dobře nejde, ale budiž, tak mi ta doba mi připadá stylová jako žádná jiná. 
Ženské totiž vypadaly jako ženské a měly postavy po vzoru Sophie Loren nebo Brigitte Bardot s boky a velkými prsy a vlasy natupírovanými do nebes. Byly to rebelky s cigaretou u pusy, černými linkami okolo očí, barevnými punčochami a sukněmi těsně pod zadek, co se vezly na starý babetě svýho kluka, který jim večer zazpíval Pramínek vlasů nebo Help! A chlapi se chovali jako chlapi. Ačkoli měli patku ulízlou po vzoru Beatles, tak občas, když jim to za to stálo, nezapomínali na své gentlemanské Já, aspoň babička to říkala. 


Další věci (lidi), co mi připadají boží:


  • Beatles
  • Gramofony a vinyly
  • Semafor a všechny jejich úžasný písničky
  • Kouření balených cigaret - je to tak sexy!
  • Nevyztužené podprsenky, podvazky a jiné spodní vymoženosti
  • Klobouky - kdo dneska nosí kloubouky??
  • Lacláče♥ - a pořádně vošoupaný a jetý
  • Brýle s bílými obroučky
  • Plavky s vysokým pasem
  • Twist - no kdo to dneska umí??
  • Design - nábytek, tapety, oblečení...
  • Barvy - kolik chcete a klidně modrá, oranžová i s hnědou
  • Hippies - když mainstream omrzí



Nejlepší filmy z (a o) 60. let:

Starci na chmelu
Kdyby tisíc klarinetů
Lásky jedné plavovlásky
Světáci
Četník ze Saint Tropez (já chtěla bejt prostě vždycky Nicol)
Snídaně u Tiffanyho
Včera, dnes a zítra
Pohrdání

Rebelové
Hořící keř









Jasně, je to jenom moje jakási představa poskládaná z obrázků, filmů, vyprávění babiček a poslechu hudby, ale přesto si občas myslím, že jsem se narodila do doby, do které nepatřím. Jenomže pak bych vám to nemohla napsat na tenhle blog...takže jsem ráda za to, co je, ale jen se tak na pár dní probudit v puntikatým kabátku v Paříži by nebylo marný!

Tady malá taneční:





KEEP CALM AND ♥ 60's













Ps: A to jsem chtěla původně napsat hlubokomyslný článek o smyslu existence tohodle systému...
Pss: Tak snad příště...

Žádné komentáře:

Okomentovat